شرکت های زیادی در سراسر دنیا در زمینه طراحی سیستم گرمایشی و تولید تجهیزات جانبی هیت تریسینگ فعالیت می‌کنند. پیش از هر اقدامی در زمینه هیت تریسینگ باید با برترین برندهای هیت تریس آشنا شوید تا با انتخاب محصولات با کیفیت سیستم حرارتی خود را تضمین کنید از این رو در ادامه به شرح بیشتر تولیدکنندگان هیت تریس می‌پردازیم.

تولید کننده‌های داخلی هیت تریس

هیچ برند داخلی در زمینه هیت تریسینگ در داخل ایران وجود نداشته و تما‌می‌ محصولاتی که در ایران عرضه می‌شوند تولید خارج می‌باشد. شرکت مبین صنعت راستین طراح، تأمین کننده و مجری سیستم‌های هیت تریس، شامل مخازن، لوله‌ها، شیرها و کلیه تجهیزات و سطوحی که نیازمند گرمایش الکتریکی هستند، ‌می‌باشد.

برترین برندهای خارجی هیت تریس

کشور‌های آمریکا، آلمان، دانمارک عمده کشور‌های فعال در حوزه  الکتریکال هیت تریسینگ هستند. در ادامه به معرفی برخی از برترین برند‌های تولید کننده خارجی تجهیزات هیت تریسینگ در سطح جهانی می‌پردازیم.

 

 

شرکت ریکم Raychem (nVent) یکی از مشهورترین برندهای هیت تریس در دنیا

شرکت Raychem در شهر ردوود، کالیفرنیا (آمریکا) در سال 1957 توسط پل ام کوک، جیمز بی. میکل و ریچارد دبلیو ماچمور تاسیس شد. ریکم یکی از بزرگترین تولیدکنندگان قطعات صنعتی در دنیا است که خدمات خود را به صنایعی مانند خودروسازی، ساخت‌وساز، پزشکی، تجهیزات مخابراتی و … ارائه می‌دهد. ریکم در 40 کشور دنیا فعالیت می‌کند و در بیش از 80 کشور نمایندگی دارد. این شرکت بیش از 50 هزار محصول مختلف تولید می‌کند و در لیست صد شرکت برتر ایالت متحده آمریکا شناخته شده است.

کمپانی ریکم به عنوان یکی از سریعترین شرکت‌های در حال رشد ایالت متحده شناخته شده که با عرضه محصولاتی مانند کابل حرارتی توان ثابت و کابل حرارتی خود تنظیم، پیشرو در صنعت تجهیزات حرارتی است. TE و nVent دو شرکت معتبر و نامرتبط به هم هستند که هر دو محصولاتی با نام تجاری Raychem به فروش می‌رسانند. محصولات شرکت TE شامل فیبرهای نوری، لوله‌های حرارتی انقباض پذیر، محصولات RF ،محصولات شبکه‌های انرژی و اتصال دهنده‌هاست. شرکت nVent به طراحی محصولاتی در حوزه نگهداری دما، ذوب برف و یخ زدایی، گرمایش از کف، گرمایش خط لوله طولانی و محافظ از لوله در برابر یخ و سرما می‌پردازد.

شرکت ترمون Thermon

کمپانی ترمون Thermon یکی از شرکت‌های بزرگ در تگزاس آمریکاست که بیش از 60 سال در حوزه سیستم‌های گرمایشی راه حل‌های نوآورانه‌ای ارائه کرده است. دفتر مرکزی ترمون در آستین تگزاس واقع شده است. این کمپانی در حیطه نگهداری دما، حفاظت در برابر یخ‌زدگی تخصص داشته و در زمینه‌های هیت تریسینگ، سیستم‌های گرمایشی برقی صنعتی، طرح‌های مهندسی شده و محصولات کارآمدی را ارائه داده است.

 

شرکت ترمون، تولید کننده الکتریکال هیت تریس

 

شرکت دانفوس Danfoss (Devi)

برند دانفوس دانمارک Danfoss نیز یکی از شرکت‌های بزرگ در دنیاست که در حوزه صنایع برودتی و تهویه مطبوع مانند کمپرسور، دستگاه‌های تهویه، سردخانه و یخچال‌های خنک کننده، لوازم کنترل کننده و شیرآلات فعالیت می‌کند. دفتر اصلی این شرکت در کشور دانمارک بوده و در بسیاری از کشورها دارای نمایندگی معتبر است. بسیاری از محصولات دانفوس در ایران عرضه می‌‌شوند. محصولات این شرکت در کشورهای مختلفی مانند دانمارک، فرانسه، چین، مکزیک تولید و پشتیبانی شده اما برخی محصولات خاص آن تنها در دانفوس دانمارک تولید ‌می‌شود. این شرکت معتبر با 28 هزار کارمند به عنوان یک شرکت جهانی در بورس ایالت متحده آمریکا به ثبت رسیده است. مادز کلاوزن در سال 1933 این شرکت را تأسیس کرد که اولین محصول آن یک شیر انبساط برای واحد‌های تبرید بود. در سال 1941، شیر رادیاتور، ترموستاتیک، توسط مادزکلاون اختراع شد و به عنوان یک وسیله کارآمد صرفه جویی در مصرف انرژی روانه بازار شد.

شرکت دانفوس Danfoss بعدها با تولید محصولات الکترونیک قدرت ، فعالیت خود را به هیدرولیک گسترش داد و جزو اولین تولید کنندگان این حوزه مطرح شد. از سال 1956 این شرکت در کشورهای دیگر همچون آلمان و چین کارخانه‌های عظیمی ‌ساخت. محصولات دانفوس شامل تهویه مطبوع، گرمایش ساختمان، درایوهای فرکانس متغیر، کمپرسورهای گازی، برق رسانی به ماشین آلات سیار و … ‌می‌باشد. تجهیزات شرکت دانفوس دانمارک در حوزه هیت تریس heat trace تحت عنوان Devi در بازار عرضه می‌شوند. از عمده محصولات شرکت Devi ‌که یکی از بهترین برندهای هیت تریس است، می‌توان به کابل‌های سری DEVIpipeguard ، DEVIiceguard و ترموستات‌های سری DEVIreg اشاره نمود.

 

بهترین شرکت تولیدکننده تجهیزات هیت تریسنگ

 

برند هیت تریسینگ الترم Eltherm

Eltherm یک شرکت بین المللی در کشور آلمان است که بیش از 40 سال در زمینه سیستم حرارتی____ الکتریکی (الکتریکال هیت تریسینگ) فعالیت می‌کند. این شرکت از زمان تأسیس با تعهد بر محصولات خود فروش فوق العاده‌ای را تجربه کرده است و با تولید کابل‌های گرمایی (heat trace)، تشک‌های حرارتی ، ژاکت‌ها، سیستم‌های اندازه‌گیری و کنترل یکی از تولیدکنندگان پیشرو در حوزه هیت تریس می‌باشد. کابل‌های حرارتی مقاومتی، کابل‌های هیت تریس خود تنظیم، گرمایش با هیت تریس کابل‌های عایق معدنی Mineral heat tracing cables از حوزه‌های فعالیت اصلی شرکت الترم آلمان Eltherm است.

 

الترم، یکی از برترین برندهای هیت تریس

 

شرکت هیت تریس Heat trace

شرکت هیت تریس انگلستان در سال 1974 تأسیس گردید. این شرکت در طی سال‌های اخیر با نوآوری‌های گوناگون در حوزه کابل‌های حرارتی به یکی از شرکت‌های مطرح در این حوزه تبدیل شده است. شایان ذکر است شرکت اروپایی Heat trace در تهیه استاندارد BS (British Standard) در حوزه کابل‌های حرارتی در سال 1982 ایفا نقش نموده است. ( استاندارد BS6351 ) از عمده محصولات تولید شده در مجموعه هیت تریس انگلستان می‌توان به کابل‌های گرمایشی خود تنظیم، کابل گرمایشی توان ثابت، انواع ترموستات ، اندسیل End seal ، باکس هیت تریس و… اشاره نمود.

 

شرکت هیت تریس

 

شرکت کرومالکس Chromalox

کرمالکس یکی ازقدیمی‌ترین برندهای هیت تریس است که تجربه‌ای بیش از 100 سال در این حوزه دارد. این کمپانی با اختراع گرمایش الکترونیکی کار خود را با یک راه حل خلاقانه آغاز کرد. بخش هیت تریس این شرکت راهکارهای مدیریت دما را برای لوله کشی، شیرها و مخازن ارائه می دهد. این شرکت در پیتسبورگ آمریکا واقع شده است و دارای شش کارخانه تولیدی پیشرفته در سراسر دنیاست که در حال حاضر با افتتاح دفاتر فروش مستقیم در کشورهای هند، آلمان، سنگاپور، دبی در حال گسترش حضور بین المللی خود می‌باشد. در طول نیم قرن گذشته، صنعت انرژی در حال تغییر بوده و زمینه‌های بسیاری را برای رشد ایجاد کرده است.

کروما لوکس اولین تأمین کننده بخاری‌های تحت فشار مورد استفاده در نیروگاه‌های خاص و زیردریایی‌ها بود. زمانی که سوخت فسیلی جای خود را به محصولات الکترونیکی داد؛ این شرکت با تولید مجموعه‌ای از محصولات و خدمات گرمایشی به روز الکتریکی با دنیا همراه و محصولات نوآورانه ای در این حوزه عرضه کرد.

 

شرکت کرومالکس، تولید و خدمات هیت تریسنگ

 

سایر تولید کننده‌های هیت تریس

برندهای هیت تریس آسیایی و اروپایی دیگری مانند کوینتکس quintex آلمان و eltrace التریس فرانسه و … نیز در این بازار فعالیت می‌کنند که به علت طولانی شدن متن شرح بیشتر در مورد آن ها در این مقاله نمی‌گنجد. در این مقاله به معرفی برترین برندهای تولید کننده هیت تریس پرداختیم

خدمات شرکت مبین صنعت در زمینه تأمین برترین برند هیت تریسینگ

امید است این مطلب زمینه های لازم برای شناخت برندهای هیت تریس و انتخاب هرچه بهتر آن ها در پروژه های شما را فراهم آورده باشد. برای دریافت سایر اطلاعات فنی و مالی در خصوص هر یک از برندها و قیمت تجهیزات سیستم هیت تریس با شماره های شرکت تماس حاصل فرمایید. تضمین ما بهترین قیمت و پاسخ دهی در کمترین زمان ممکن خواهد بود. خدمات مجموعه مبین صنعت در زمینه سیستم های هیت تریسینگ به شرح ذیل می باشد:

  • مشاوره رایگان
  • طراحی سیستم هیت تریسینگ + ارائه کلیه مدارک مهندسی به کارفرما
  • تامین مستقیم اقلام هیت تریسینگ از تولید کنندگان خارجی
  • اجرای سیستم هی تریس + راه اندازی سیستم
  • عایق کاری و کلدینگ خطوط ، مخازن و سطوح مورد نیاز
  • راه اندازی نهایی و تحویل کلیه نقشه های ازبیلت (as built چون ساخت) به کارفرما
3.7/5 - (3 امتیاز)