شرکت مبین صنعت راستین، تولید کننده انواع کاور شیلد و کاور فلنج های صنعتی


فلنج چیست Flange

شاید در قدم اول، قبل از آن که به تعریف کاور فلنج ها یا کاور شیلد ها بپردازیم، لازم است فلنج Flange را تعریف کنیم : هرگاه بخواهیم :

  • دو لوله را در محلی به هم اتصال دهیم
  • نیاز باشد با یک زانو در انتهای یک لوله مسیر لوله را تغییر داده و سپس آن خم را به لوله ای دیگر اتصال دهیم
  • اتصال یک لوله به یک شیر (باترفلای ولو (پروانه ای)، گیت ولو، بال ولو (توپی)، چِک ولو ( یک طرفه) و … )
  • اتصال یک لوله به تجهیزات اندازه گیری و ابزاردقیق (فلو ولو (FV) ، FIT ( FLOW INDICATOR TRANSMITTER و … )
  • و مواردی از این دست

از اتصال دهنده ای بین این اجزا استفاده می شود که اصطلاحا به آن فلنج یا FLANGE می گویند. چند مورد از موارد ذکر شده در بالا، در شکل های بعد نشان داده خواهند شد.

تجهیزات مورد نیاز جهت اتصال فلنج ها

دو حالت اتصال متفاوت وجود دارد : 1- اتصال دو فلنح به طور مستقیم به هم ( این حالت معمولا در مواردی از جمله اتصال دو لوله به هم یا اتصال یک لوله به زانو کاربرد دارد. ) – کاور فلنج  یا کاور شیلد ساده بیشتر در این حالت کاربرد دارد 2- قرارگیری یک شیر و یا تجهیز خاص در بین مسیر خط لوله ( در این حالت معمولا خود تجهیز از دو طرف دارای فلنج بوده و هریک از  فلنج های طرفین به فلنج بسته شده به یکسر لوله پیچ می شوند. – در بعضی حالات مانند تصویر اول که یک شیر پروانه ای را نشان می دهد. خود تجهیز دارای سوراخ هایی برای عبور پیچ از طرف فلنج اول به طرف فلنج دوم می باشد. – کاور شیلد یا کاور فلنج ها در این حالت نیز کاربرد داشته اما دارای طراحی خاص تری نسبت به طراحی مورد یک می باشند. ) در ادامه از هر دو مورد یاد شده یک تصویر در حالت نصب کاورها آمده است. ( در حالت دو، برای فهم بهتر، تصویر قبل و بعد نصب آورده شده است. )

در هر کدام از حالات گفته شده تجهیزات بکار رفته جهت اتصال فلنج ها معمولا به قرار زیر می باشند :

  • پیچ ( bolt ) -از یک طرف بسته و از طرف دیگر رزوه ای است – در صورتی که پیچ یاد شده دو سر رزوه باشد و از یک طرف بسته نباشد به آن استات بولت Stat bolt می گویند.
  • واشر ( Washer ) – واشر تخت یا واشر فنری
  • مهره ( Nut )
  • گسکت ( Gasket ) – جهت آب بندی و عدم خروج مایعات داخل لوله به بیرون از آن استفاده می شود.

اتصال انواع فلنج Flange

فلنج ها نیز مانند سایر تجهیزات خطوط لوله، انواع مختلفی دارند. بسته به نوع لوله و مورد کاربرد می توانند به صورت جوشی، رزوه ای و یا چسبی به لوله، شیر، زانو و … متصل شوند و در طرف دیگر با پیچ و مهره به یک فلنج دیگر اتصال یابند البته در پاره ای موارد که نیاز است خط لوله بسته شود، از دسته ای از فلنج ها با عنوان فلنج کور یا بلایند فلنج ( Blind flange ) استفاده می شود. این فلنج ها به صورت تخت ( بدون سوراخ در وسط ) بوده و معمولا در پایان یک خط لوله که نیازی نیست به جایی متصل باشد، استفاده می گردند. در ادامه فلنج کور (blind flange) و فلنج گلودار جوشی (weld neck flange)، به عنوان مثال نشان داده شده است.

کاور فلنج یا کاور شیلد

حال که با فلنج اندکی آشنا شدیم. نوبت به کاور فلنج و کاور شیلد ها (بعضا به آن ها فلنج شیلد هم می گویند.) می رسد. در مواردی که در خطوط لوله یک پروژه ماده ای خاص (سیال اسیدی، سیال مایع داغ، مواد شیمیایی، بخار داغ و … )در جریان باشد. برای حفاظت از نواحی اتصال لوله ها در برابر نشتی و پاشش سیال در اثر شرایط خاص، در این نواحی از پوشش هایی برای پوشاندن دور فلنج ها استفاده می شود. در صورتی که به هر دلیل از این نواحی بر اثر شل شدن پیچ ها و یا عدم آب بندی گسکت، سیال یا بخار به بیرون پاشش کند، پوشش های یاد شده مانع از پاشش ماده یاد شده به اطراف لوله و اصابت آن با افرادی می شود که از آن مسیر در حال رفت و آمد هستند. از آنجایی که این پوشش ها از موادی خاص تهیه شده اند، نه تنها از پاشش ماده جلوگیری می کننده بلکه خود نیز دچار تغییر فرم نخواهند شد. مایع ( یا بخار ) پاشیده شده در نهایت از کف این پوشش خالی خواهد شد. به این پوشش های خاص که برای هر سایز فلنج به طور جداگانه طراحی و کاملا به دور آن بسته شده تا در موارد حساس از پاشش مستقیم مواد داخل لوله جلوگیری کنند، کاور فلنج یا کاور شیلد می گویند. انواع کاور شیلد ( یا کاور فلنج ) ها به قرار ذیل می باشند :

  • کاور شیلد ( کاور فلنج) ضد اسید، با استفاده از پوشش های ضد اسید ( پارچه های ضد اسید از جمله PP پروپیلن ) Antic acid cover shield . Anti acid cover flange
  • کاور شیلد ( کاور فلنج ) برای بخار داغ ( محافظت از پاشش بخار داغ )  high vapor cover flange . high vapor cover shield . super heat cover flange . vapor cover
  • کاور شیلد ( کاور فلنج ) برای محافظت در برابر مواد شیمیایی Anti chemical cover flange . Anti chemical cover shield
  • کاور شیلد ( کاور فلنج ) برای محافظت در برابر سیال های داغ Anti Hot liquid cover flange . Anti hot liquid cover shield
  • و سایر کاور فلنج ها ( کاور شیلد ها یا فلنج شیلد ها ) بسته به نیاز کارفرما

پروژه های شرکت مبین صنعت راستین

برای مشاهده لیست پروژه های شرکت مبین صنعت راستین، اینجا  کلیک کنید.

شایان ذکر است، تولید کاور فلنج ها ( کاور شیلد یا فلنج شیلد ) جهت پروژه های صنعتی کشور، تنها بخش کوچکی از فعالیت های شرکت مبین صنعت راستین می باشد. زمینه های اصلی کاری شرکت مبین صنعت راستین شامل موارد ذیل می باشد. ( برای مشاهده هر بخش و دریافت اطلاعات بیشتر روی آن کلیک نمایید )

قیمت کاورشیلد یا کاور فلنج تولیدی

قیمت کاور شیلد های ( یا فلنج شیلد ) تولیدی شرکت مبین صنعت راستین، براساس سایز فلنج، نوع پارچه (پارچه های محافظتی در برابر بخار داغ، پارچه ضد اسید مانند، پارچه های پروپیلن یا پ پ pp  و یا انواع دیگری از پارچها ها بر اساس نیاز کارفرمای محترم ) و مقدار مورد نیاز از هر تعداد می تواند متغیر باشد. آنچه که مسلم است، قیمت کاور شیلدهای تولیدی بسیار بهتر از کاور شیلدهای خارجی و کیفیت آن ها قابل رقابت با موارد وارداتی می باشد. جهت دریافت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید. ( جهت انتقال به صفحه تماس با ما، اینجا کلیک کنید.)

تصاویر کاور فلنج های ضد اسید تولیدی شرکت مبین صنعت راستین

برای دریافت تصاویر بیشتر از فلنج کاورهای (قلنج شیلد) تولیدی شرکت مبین صنعت راستین، با ما تماس بگیرید. ( اینجا  کلیک کنید. )

Rate this post