باس بار مسی

Copper Bus Bar

وظیفه ی باس بار مسی انتقال جریان برق از ترانسفورمرها و رکتیفایرها به  سلول ها و محلول های الکترولیز می باشد؛ باس بارها با هدایت جریان های برق بالا در پروژه های مختلف از جمله صنایع لیچینگ و پالایشگاهی مس، سهم چشمگیری در تولید کاتد های مسی خواهند داشت؛ ساخت و طراحی مناسب این باس بار ها، کاهش افت ولتاژ و افزایش هرچه بیشتر راندمان تولید در مجموعه های صنعتی را به همراه خواهد داشت.

مبین صنعت راستین ، تولید کننده انواع باس بار مسی

مبین صنعت راستین، تولید کننده انواع باس بار مسی برای پروژه های لیچینگ و پالایشگاهی و انواع صنایع  در ایران Copper Bus Bar

باس بار چیست ؟

وظیفه ی باس بار مسی انتقال جریان برق از ترانسفورمرها و رکتیفایرها به  سلول ها و محلول های الکترولیز می باشد.

تولید و انتقال جریان برق یکی از بخش های اصلی در هر پروژه لیچینگ و پالایشگاهی در صنایع مختلف می باشد؛ به وسیله ترانسفورمرها و رکتیفایر ها جریان برق مستقیم (DC) تولید می گردد؛ این جریان باید از محل تولید به ورودی سلول ‌های الکترولیز انتقال یافته تا پس از آن به وسیله کاتدها و آند های موجود در سلول ها، کاتد مس و یا سایر محصولات مشابه دیگر تولید شود.

جریان الکتریکی با عبور از آند و انتقال آن از طریق مایع الکترولیز به کاتد بلانک رو به روی آن، سبب انتقال ذرات مس از درون محلول به صفحه کاتد بلانک می شود؛ این جریان به وسیله کاتد بلانک هر سلول و مس های میانی ( که به آن ها اینترسل گفته می شود) به آند سلول بعدی انتقال خواهد یافت؛ در نتیجه با این فرآیند، سلول ها مانند باطری هایی که پشت به پشت هم قرار گرفته اند و سر مثبت به سر منفی وصل شده است به هم متصل شده و جریان برق بین آن ها هدایت می شود.

نقش باس بارهای مسی در لیچینگ و پالایشگاه های مس

اکنون سوالی که مطرح می شود این است که چرا در این فرآیند ها از باس بار مسی و یا به بیان بهتر شمش های لخت مسی جهت عبور جریان برق استفاده می شود؟ جواب کاملاً ساده می باشد !

در فرآیند های لیچینگ و پالایشگاهی، جریان الکتریکی و سطح آن تعیین کننده راندمان خواهد بود و فرآیند به سطح ولتاژ ورودی بستگی چندان زیادی ندارد؛ به طور معمول سطح جریان ها در پروسه های لیچینگ بین 15 هزار تا 40 هزار آمپر است؛ ( در پالایشگاه ها و لیچینگ های بزرگ تر بسته به تعداد سلول ها، کاتد بلانک ها و آند های قرار گرفته این میزان افزایش خواهد یافت.)

از آن جایی که سطح آمپر عبوری بسیار بالا می باشد، بهترین و به صرفه ترین کار استفاده از شمش های مسی برای عبور این جریان خواهد بود؛ شایان به ذکر است که هزینه کابل برای این کار بسیار بالا است چون برای عبور این جریان، به مقدار زیادی کابل حتی با سایز بزرگ نیاز داریم؛ علاوه بر این، از آن جایی که سطح ولتاژ ورودی عددی قابل ملاحظه نیست، نیاز به عایق مانند کابل وجود نخواهد داشت؛ در نتیجه بهترین گزینه برای این کار باس بار مسی می باشد.

طراحی و ساخت باس بار مسی در این پروسه ها به قدری دارای اهمیت می باشد که کوچک ترین اشتباه در طراحی و ساخت می تواند به راحتی میزان راندمان خروجی و حجم کاتد مسی تولیدی در فرآیند را به میزان چشم گیری تحت تأثیر قرار دهد.

 

محصولات مبین صنعت راستین

مزایای باس بارهای مسی شرکت مبین صنعت راستین

گارانتی و خدمات پس از فروش

کلیه محصولات تولیدی شرکت صنعت مبین راستین دارای گارانتی ساخت و خدمات پس از فروش می باشند و این مورد تنها به باس بار مسی های تولیدی این شرکت محدود نمی شود.

گارانتی محصولات مواردی را شامل خواهد شد که طبق نظر کارشناس فنی شرکت مبین صنعت راستین، نقص پیش آمده به پایین بودن کیفیت متریال مورد استفاده و سایر اشکالات ساختاری مربوط شود.

شایان ذکر است که هرگونه خرابی ناشی از صدمات فیزیکی، استفاده نامناسب و مواردی از این دستد، از گارانتی برخوردار نخواهد بود؛ اصلاح موارد یاد شده در قالب خدمات پس از فروش برای کلیه ی تجهیزات ساخت شرکت صنعت مبین راستین قابل ارائه می باشد. ( خدمات مربوط به تعمیرات ذکر شده برای باس بار های مسی تولید شده توسط سایر همکاران نیز قابل ارائه است.)

به علت ماهیت باس بار های مسی، در صورتی که طراحی و ظرفیت اولیه مناسب برآورد شده باشد، این مجموعه مینیمم میزان خرابی را به همراه خواهد داشت.

بازدهی و راندمان

باس بار مسی های تولید شده در مجموعه مبین صنعت راستین دارای بالاترین درصد خلوص با بالاترین هدایت الکتریکی می باشند؛ طراحی مناسب، فواصل هوایی استاندارد، برش های دقیق و حجم مس استفاده شده در باس بار های تولیدی این شرکت سبب بالاترین راندمان جریان و در نتیجه بالاترین بازدهی در کاتد مسی تولید شده در مجموعه لیچینگ یا پالایشگاه خواهد شد.

در حال حاضر باس بار های طراحی شده و تولیدی شرکت صنعت مبین راستین در حال استفاده و بهره برداری در پروژه های مختلف کشوری می باشند.

شایان ذکر است که اگرچه در نگاه اول باس بار مسی های تولیدی شرکت مبین صنعت راستین نسبت به سایر تولید کنندگان باس بار مسی در کشور از نظر قیمت کمی بالاتر می باشند اما باید توجه داشت که باس بار مسی ها قطعه ی مصرفی در یک مجموعه نمی باشند؛ در نتیجه با صرف هزینه اولیه بهتر می توان راندمان و بازدهی بسیار بالاتری را در اختیار داشت که در سرعت زمان بسیار اندکی به جبران سرمایه و هزینه مازاد پرداختی خواهد پرداخت. ما به شما بهترین طراحی و قیمت ممکن را تضمین خواهیم کرد.

تکنولوژی ساخت و عمر مفید

شرکت مبین صنعت راستین علاوه بر تأمین و نصب انواع باس بار مسی، در مرحله‌ ی اول اقدام به طراحی باس بار مسی های متناسب با نقشه دقیق layout مجموعه شما، بازدید از لوکیشن، نقشه خوانی و مشاهده شیب و پستی بلندی های سایت و … می پردازد.

در گام بعدی و پس از طراحی، کلیه برش ها، سوراخ کاری ها، خم کاری ها و … با استفاده از بهترین دستگاه های روز دنیا و با پاس کردن QC فرم های این شرکت انجام خواهد گرفت. (کلیه سوراخ کاری ها و برش ها از نظر عمق، طول و تمیز کاری قبل از ارسال چک نهایی می شوند و سپس برای مشتری و نصب اقدام خواهد شد.)

علاوه بر موارد ذکر شده، مس به کار رفته در باس بار مسی با درصد خلوص بالاتر از 99.997 ٪ می باشد که حداقل مقاومت را برای عبور جریان اعمال خواهد کرد.

نتیجه ی همه ی آنچه که ذکر کردیم، ایجاد بهترین راندمان و ظرفیت عبور جریان متناسب با نیاز شما را به همراه خواهد داشت؛ که در نتیجه این فرآیند سبب افزایش چشمگیر در طول عمر مفید این قطعه در طول زمان فعالیت پروژه می شود. (می توان گفت در صورت استفاده صحیح از قطعه در طول زمان تقریباً نیاز به تعویض نخواهد داشت.)

چرا برترین شرکت ها، باس بارهای مسی ما را انتخاب می کنند ؟

هدایت الکتریکی بالا

مس به کار رفته در باس بار های مسی شرکت مبین صنعت دارای بالاترین درصد خلوص و در نتیجه دارای بالاترین میزان هدایت الکتریکی می باشند.

راندمان تولید بالا

تعداد شمش ها و باس بار مسی ها، فواصل بین آن ها، اتصالات و … در راستای بالاترین راندمان خروجی تولید کاتد مسی، طراحی شده می باشد.

طراحی زیبا

در طراحی باس بار های مسی تولیدی علاوه بر در نظر گرفتن ملاک راندمان بالا، کیفیت ساخت، برش و سوراخ کاری نیز مورد توجه قرار گرفته است.

طول عمر بالا

با استفاده درست و مناسب از باس بار های مسی تولیدی این شرکت، تا آخر عمر مفید کارخانه خود، لازم نیست باس بارهای مسی خود را تعویض نمایید.

مبین صنعت راستین تامین کننده باس ربارهای مسی

گالری تصاویر باس بارهای مسی Copper Bus Bar

در بخش زیر می توانید تعدادی از تصاویر باس بار مسی های Copper Bus Bar تولید شده در شرکت صنعت مبین راستین را نمائید؛ در حال حاضر این باس بار مسی ها در حال بهره برداری در صنایع مس کشوری می باشند.

جهت حصول اطمینان از کیفیت باس بارهای مسی ما

با تک تک مشتریان ما تماس بگیرید.

چرا مبین صنعت راستین

در صورتی که این نخستین باری است که با شرکت ما آشنا می شوید، ممکن است پس از مشاهده مطالب ذکر شده این سوال برای شما ایجاد شده باشد که به چه دلایلی برای اعتماد به ما وجود دارد؟ در ادامه 7 دلیل اصلی که مبین صنعتی راستین را از سایر رقبا متمایز می کند را برای شما نام برده ایم:

(برای مشاهده توضیحات بیشتر، روی هر آیتم کلیک کنید.)

اینفوگرافیک مبین صنعت
دلیل اول : استفاده از مس با خلوص بالای 99.997 در ساخت باس بار

برخی از شرکت های تولید کننده جهت کاهش قیمت تمام شده از مس هایی با درصد خلوص پایین تر در ساخت باس بار های تولیدی خود استفاده می نمایند؛ این کار سبب افت هدایت جریان از هر باس بار و در نتیجه کاهش راندمان تولید محصول در کل پروسه تولید را به همراه خواهد داشت. (این کار سبب می شود که هیچگاه پلنت به ظرفیت تولید نامی خود نرسد؛ زیرا در انتقال جریان با یک گلوگاه مواجه می شود که در هر بار پروسه تولید ضرر قابل توجهی به کارفرما تحمیل خواهد کرد.)

 

مبین صنعت راستین از مس با درصد خلوص بالای 99.997 ٪ در ساخت باس بار های خود استفاده می کند؛ این اطمینان خاطر را به شما می دهیم که برای اندک سود بیشتر کیفیت قطعه و اعتماد مشتری خود را از بین نخواهیم برد.

دلیل دوم : استفاده از بهترین دستگاه ها و ماشین آلات در ساخت باس بار

مبین صنعت راستین علاوه بر استفاده از مرغوب ترین مس موجود در باس بارهای برند خود، در ساخت شمش های مس برند خود نیز با بهترین کارخانه های کشوری قرارداد دارد؛ علاوه بر این، کلیه ماشین کاری ها، سوراخ کاری ها، خم ها و برش ها با بهترین ابزارها و ماشین آلات روز دنیا در مجموعه مبین صنعت راستین انجام می پذیرد؛ (قطعات دقیقا مطابق با نقشه ها تولید می شوند.)

دلیل سوم : طراحی و محاسبات دقیق مهندسی مبتنی بر نیاز پروژه

 بهره مندی از تیم حرفه ای طراحی و مهندسی در ساخت باس بارها یکی دیگر از برتری های شرکت مبین صنعت راستین در مقایسه با سایر رقبای خود می باشد؛ نیاز دقیق کارفرما براساس تعداد سلول ها و کاتد ها و آند های موجود در هر سلول توسط تیم مهندسی شناخته شده و طراحی دقیق ابعاد و تعداد باس بارها، تعداد سوراخ ها و حداقل تعداد خم و باس بار در بخش مهندسی لحاظ می شود.

این کار در عین زیبایی بصری، سبب ایجاد بهترین راندمان و کمترین هزینه برای کارفرمای گرامی می شود.

دلیل چهارم : حاشیه سود پایین و قیمت 100% رقابتی

ما یک محصول و پکیج با قیمت 100% رقابتی به بازار عرضه می کنیم؛ قیمت ما نسبت به کیفیت و هزینه تمام شده بسیار پایین تر می باشد؛ پس نیازی نیست برای کیفیت و راندمان بیشتر هزینه اضافه تری صرف کنید!

دلیل پنجم : گارانتی بالا و خدمات پس از فروش

ما تنها فروشنده یک محصول به شما نخواهیم بود بلکه کلیه محصولات ما علاوه بر گارانتی از خدمات پس از فروش برخوردار می باشند؛ در صورتی که قطعه شما به هر دلیلی از جمله صدمات فیزیکی دچار خرابی شود، ما قطعات معیوب را تعویض و یا در صورت امکان آن ها را برای شما تعمیر می کنیم؛ این کار با نازل ترین هزینه برای شما انجام خواهد پذیرفت.

دلیل ششم : بهره گیری از بهترین مشاوران در کنار خود

ما صرفاً فروشنده باس بار مسی نخواهیم بود! می توانید روی ما به عنوان یک مشاور همیشگی حساب کنید؛ مدیران مجموعه مبین صنعت راستین با قریب 30 سال تجربه در صنعت مس کشور، می توانند بهترین مشاور در زمینه تولید برای شما کارفرمای گرامی باشند.

دلیل هفتم : فروش سایر محصولات مرتبط و مورد نیاز نظیر کاتد بلانک استنلس استیل، آند سربی، لبه کناری و ...

مبین صنعت راستین علاوه بر تولید انواع باس بار مسی، تولید کننده انواع  کاتد بلانک های استنلس استیل، آند سربی، لبه کناری، کیپنگ بورد های پلاستیکی و محصولات اصلی مورد نیاز در پروژه لیچینگ و ریفاینینگ مورد نیاز شما می باشد. در صورت خرید بیش از یک محصول ما می توانیم بهترین پکیج قیمتی را به شما ارائه دهیم. ما همواره به یک معامله برد-برد  می اندیشیم.

1/5 - (1 امتیاز)