قیمت کابل هیت تریسینگ (قیمت کابل هیت تریس)

شرکت مبین صنعت راستین، طراح، تامین کننده و مجری کلیه پروژه های هیت تریسینگ (EPC)

1- قیمت کابل هیت تریسینگ

مطلب پیش رو در جهت بررسی عوامل  موثر بر قیمت کابل هیت تریس و تجهیزات وابسته به آن نوشته شده است. در صورتی که از صفحه مرورگر خود به این صفحه وارد شده اید و تنها نیاز به دریافت قیمت کابل هیت تریس یا سایر اقلام پروژه خود را دارید. برای دسترسی سریع تر از لینک های رو به رو استفاده نمایید.

شماره های تماس : 02188106697  –  02188723053

تلفن همراه : 09128251946

در مطلب پیش رو سعی داریم به پاسخ سوالاتی از این دست بپردازیم :

  • قیمت تمام شده برای یک پروژه هیت تریسینگ به چه عواملی بستگی دارد؟
  • قیمت طراحی سیستم هیت تریس چقدر است؟
  • قیمت ارزان یک کابل هیت تریس دلیل بر بی کیفیت بودن ان است؟
  • ایا قیمت کابل هیت تریس، قیمت تامین و اجرای پروژه را تعیین می کند؟
  • قیمت اجرا سیستم هیت تریس به چه عواملی بستگی دارد؟
  • بهترین قیمت کابل هیت تریس مربوط به کدام تولید کننده است؟
  • قیمت کابل هیت تریس خودتنظیم و کابل حرارتی توان ثابت متفاوت است ؟

سوالات بالا برخی از سوالات رایج در بین بیشتر کارفرمایان و مشتریان شرکت مبین صنعت راستین در حوزه هیت تریسینگ می باشد. امروز بر ان شدیم که جواب این سوالات را در قالب یک مطلب نسبتا کوتاه، حضور شما مخاطبین عزیز به اشتراک بگذاریم. امید است مطلب پیش رو موجبات رضایت شما را به ارمغان اورد.

“تیم مهندسی شرکت مبین صنعت راستین”

1-1- عوامل موثر بنیادی در قیمت یک پروژه هیت تریسینگ

پیش تر در مطلب های قبل به سوال ” هیت تریسینگ چیست ؟ ” پرداختیم. امروز می خواهیم قیمت یک پروژه هیت تریسینگ را مورد بررسی قرار دهیم. قیمت تمام شده برای بهره برداری از یک سیستم هیت تریس Heat trace system به عوامل بنیادی متعددی بستگی دارد. شرایط آب و هوایی، نوع عایق انتخابی، شرایط بهره برداری، فاصله تجهیزات از هم، سایز تجهیزات، نوع ماده و هدف از گرمایش، متراژ و تعداد تجهیزات، برخی از این عوامل هستند. که در ادامه به هریک به طور جداگانه می پردازیم.

*شایان ذکر است تاثیر هر یک از عوامل یاد شده می تواند خود را در افزایش سایز و توان کابل حرارتی نشان دهد. از این رو می توان گفت که تاثیر هر یک از عوامل فوق می تواند موجب افزایش قیمت کابل هیت تریسینگ و در نتیجه افزایش قیمت کل پروژه گردد. ( درصد عمده ای از قیمت یک پروژه هیت تریسینگ را قیمت کابل هیت تریس آن تعیین می کند.)

قیمت کابل هیت تریسینگ - تاثیر دما بر قیمت
قیمت کابل هیت تریسینگ - تاثیر نوع و سایز تجهیزات

1-1-1- تاثیر شرایط آب و هوایی در قیمت کابل هیت تریس

اصلی ترین عامل در تعیین قیمت یک سیستم هیت تریسینگ، شرایط آب و هوایی می باشد. شدت بیشتر باد و دمای پایین محیط اطراف تجهیزات ( لوله ها، مخازن، کف ساختمان و … ) موجب هدر رفت بیشتر گرما و هدایت بیشتر گرما از تجهیز به محیط اطراف می شود. در نتیجه برای جبران این هدر رفت به کابل با گرمایش بالاتری در واحد طول نیاز مندیم (وات بر متر w/m یا  وات بر فیت w/ft) و این به چه معناست ؟ افزایش قیمت کابل هیت تریسینگ و در نتیجه افزایش قیمت تمام شده برای پروژه.

2-1-1- تاثیر نوع عایق در قیمت کابل هیت تریسینگ

دومین عامل تعیین کننده در قیمت پروژه هیت تریسینگ / گرمایشی، نوع عایق انتخابی و ضخامت آن است. هرچه عایق ضخیم تر و هدایت گرمایی آن کمتر باشد. (خاصیت عایقی بیشتر) هدر رفت گرمایی در هر متر طول کاهش و در نتیجه کابل هیت تریس با توان کمتری مورد نیاز است. توان کمتر کابل به معنای قیمت کمتر کابل هیت تریس در واحد طول است.

3-1-1- تاثیر شرایط بهره برداری در قیمت کابل هیت تریسینگ

سومین عامل تعیین کننده در قیمت سیتسم هیت تریسینگ ، شرایط بهره برداری می باشد.(منظور شرایط آب و هوایی نیست) نوع محیط و زون کاری EX type / Non EX ، محیط اسیدی، محیط قابل اشتعال و حداکثر دمای محیط اطراف. می توانند عواملی تاثیر گذار در قیمت کابل گرمایشی باشند. به عنوان مثال قیمت کابل هیت تریس Ex که قدرت تحمل دمای بالای 120 درجه با عایقی محافظ در برابر اسید را دارد. به مراتب بالاتر از قیمت کابل حرارتی با دمای حداکثر 85 درجه و با روکش عایقی عادی است.

4-1-1- تاثیر فاصله تجهیزات از هم در قیمت کابل هیت تریس (تعداد تابلو برق)

چهارمین عامل تعیین کننده در قیمت سیتسم الکتریکال هیت تریس ، فاصله تجهیزات نیازمند به هیت تریس از هم می باشد. هر چقدر تجهیزات به هم نزدیک تر باشند. تعداد تابلوهای برق اصلی هیت تریس و فیدرهای آن ها کمتر می شود. هر چقدر تعداد و فیدرهای تابلو برق کمتر باشد. قیمت تابلو برق هیت تریس کمتر و در نتیجه قیمت کل سیستم هیت تریسینگ نیز کمتر خواهد شد. (این عامل تاثیر کمی بر نوع و قیمت کابل هیت تریسینگ در واحد طول دارد. مگر آن که طول خط از حداکثر متراژ مجاز برای یک خط بیشتر شود.)

5-1-1- تاثیر نوع ماده و نوع فرایند گرمایش بر قیمت کابل حرارتی

پنجمین عامل تعیین کننده در قیمت سیتسم الکتریکال هیت تریس ، نوع ماده و همچنین نوع فرایند گرمایشی می باشد. به عنوان مثال گرمایش برای آب با مواد پتروشیمی متفاوت است و به تبع ان گرمای متفاوتی برای فرایند افزایش حرارت مورد نیاز است. همچنین فرایند یخ زدایی در زمستان که ممکن است از دمای منفی تا 10 تا 20 درجه انجام شود. با فرایند ثبات گرمایی متفاوت است. (مثلا وقتی بخواهیم دمای یک خط در همان دمای اولیه ثابت بماند و افت حرارتی نکند) هریک از این عوامل در انتخاب کابل حرارتی موثر است که با افزایش یا کاهش قیمت کابل هیت تریسینگ ، قیمت پروژه نیز تغییر می کند.

6-1-1- تاثیر سایز و تعداد تجهیزات / مساحت محیط در قیمت سیستم هیت تریسینگ

ششمین عامل بنیادی تعیین کننده در قیمت سیستم الکتریکال هیت تریس تعداد و سایز تجهیزات در محیط صنعتی و یا مساحت زمین در محیط مسکونی/تجاری است. پر واضح است که هر چه تعداد / مساحت محیط بیشتر باشد. متراژ کابل و تعداد تجهیزات جانبی هیت تریس نیز بیشتر و در نتیجه قیمت پروژه هیت تریس نیز بالاتر خواهد رفت. علاوه بر این با افزایش سایز یک خط لوله یا مخزن، تلفات حرارتی از واحد سطح بالاتر رفته و در نتیجه به کابل حرارتی با توان بالاتر برای جبران این میزان حرارت نیازمندیم و این به معنی بالاتر رفتن قیمت کابل هیت تریس سیستم مورد نظر خواهد بود.

2-1- عوامل تعیین کننده غیر بنیادی در قیمت پروژه هیت تریسینگ

فارغ از عوامل بنیادی یاد شده در بخش قبل، سه عامل مهم دیگر در تعیین قیمت سیستم هیت تریسینگ (قیمت کابل هیت تریسینگ) موثر است:

  • قیمت طراحی سیستم هیت تریس
  • قیمت تجهیزات سیستم الکتریکال هیت تریسینگ
  • قیمت نصب و اجرای سیستم هیت تریسینگ

در ادامه به طور خلاصه به بحث در مورد هر یک از موارد فوق خواهیم پرداخت.

*شایان ذکر است، عایقکاری و کلدینگ (تامین و اجرا) نیز جزء لاینفک هیت تریسینگ در بخش صنعتی می باشد. اما به دلیل آن که در این نوشته تنها قیمت سیستم هیت تریسینگ مورد بحث قرار گرفته است. از پرداختن به عامل قیمت عایق و کلدینگ در قیمت کل سیستم هیت تریسینگ صرف نظر شده است.

1-2-1- طراحی : قیمت طراحی سیستم هیت تریسینگ چقدر است؟

برای یک پروژه سایز کوچک در شرکت مبین صنعت راستین ، طراحی سیستم هیت تریسینگ تقریبا رایگان انجام می شود. اما برای پروژه های در ابعاد متوسط، قیمت طراحی سیستم الکتریکال هیت تریسینگ بین 5 تا 10 درصد می باشد. (مشاوره در مورد پروژه و طراحی و براورد اولیه کاملا رایگان است!)

مبین صنعت راستین با سابقه بالا حضور خود در بسیاری از پروژه های صنعتی کشور، تضمین بهترین طراحی با حداقل مقدار متریال هیت تریسینگ مورد نیاز را به شما خواهد داد. رزومه ما شاید بهترین تایید بر این مدعی باشد.

* تعداد نقشه های مورد نیاز کارفرما ، حجم هاردکپی ها (تعداد نسخه های چاپی و فاینال بوک) و عواملی از این دست، در بالا یا پایین رفتن درصد های یاد شده به شدت موثر می باشند.

قیمت کابل هیت تریسینگ - قیمت کابل هیت تریس - ابزاردقیق instrument 1

2-2-1- تامین : قیمت تجهیزات سیستم هیت تریسینگ چقدر است؟

یکی از مهم ترین عوامل تعیین قیمت یک پروژه هیت تریسینگ ، نوع و برند تجهیزات پروژه است. 6 عامل گفته شده در بخش عوامل بنیادین ، نوع و تعداد تجهیزات هیت تریس مورد نیاز را مشخص می کنند. اما کیفیت و شرکت سازنده، عاملی مهم در تعیین قیمت کابل هیت تریسینگ و سایر تجهیزات سیستم است. به عنوان مثال Raychem یک تولید کننده مطرح در زمینه هیت تریسینگ و تجهیزات آن است. از این رو کیفیت و به تبع آن قیمت آن قابل مقایسه با برندها ناشناخته چینی و اروپای شرقی نمی باشد. (raychem اصل ! نه های کپی)

پس همانطور که گفته شد. در صورتی که در اینجا کیفیت مدنظر است، مسلما هزینه بالاتری نیز باید پرداخت شود. پس صرف داشتن مشخصات یکسان و براورده کردن نیاز گرمایی نمی تواند عاملی برای مقایسه دو برند متفاوت باشد.

*توجه: از آن جایی که در بخش صنعتی تعویض هر کابل بعد از خرابی جدا از توقف خط و ایجاد مشکلات متعدد در خطوط لوله با مشکلات و موانعی همراه و برای کارفرما هزینه بر خواهد بود. (مشکلات در تخریب کف در ساختمان های مسکونی) برای اندک قیمت کمتر ، هر کابل بی کیفیت و غیر اصیلی را انتخاب نکنید.

قیمت کابل هیت تریس - قیمت کابل هیت تریسینگ 1

3-2-1- اجرا : قیمت نصب و اجرا سیستم هیت تریسینگ چه مقدار می باشد؟

اجرا و نصب سیستم هیت تریس عامل سوم تعیین کننده قیمت یک پروژه هیت تریسینگ است. شاید دستمزد اجرا به نسبت قیمت کابل هیت تریسینگ و سایر اقلام پروژه بالا نباشد. اما می تواند بسته به حجم پروژه مبلغ قابل توجهی را به خود اختصاص دهد. عمده این هزینه ها شامل موارد زیر می گردد:

  • قیمت نصب کابل هیت تریس
  • قیمت نصب تابلوهای برق هیت تریس
  • قیمت نصب end kit و end seal
  • قیمت نصب کابل های برق (پاور power)

سایز هزینه های نصب از جمله قیمت نصب بست های فلزی، چسب های آلمینویمی و…. یا  در هزینه های بالا دیده شده است و یا قیمت نصب بسیار ناچیزی دارند. که به نسبت سایر هزینه قابل توجه نمی باشد

*توجه: هزینه نصب و راه اندازی معمولا در هزینه های بالا دیده می شود و آیتمی جدا در قیمت دهی نخواهد داشت.

قیمت کابل هیت تریسینگ - قیمت کابل هیت تریس - قیمت نصب و اجرا

3-1- سایر عوامل تعیین کننده در قیمت پروژه هیت تریسینگ

شاید دومین عاملی که بعد از قیمت کابل هیت تریس ، تعیین کننده هزینه یک پروژه هیت تریسینگ باشد. قیمت عایق حرارتی ( پشم سنگ ، پشم شیشه ، الاستومری و… ) ، قیمت کلدینگ آلمینیومی روی آن و قیمت نصب و اجرای این دو (عایق و کلدینگ) باشد.

*توجه: نوع عایق و کلدینگ معمولا در مرحله طراحی انتخاب و سعی بر آن است تا بهینه ترین حالت ممکن برای کاهش قیمت تمام شده پروژه انتخاب گردد. مگر در حالتی که عایق از قبل توسط کارفرما خریداری شده باشد. در این حالت انتخاب کابل هیت تریس و به تبع آن قیمت کابل هیت تریسینگ انتخاب شده، تابعی از سایز و نوع عایق حرارتی خواهند بود.

قیمت کابل هیت تریس - قیمت کابل هیت تریسینگ - عایقکاری و کلدینگ 3
قیمت کابل هیت تریس - قیمت کابل هیت تریسینگ - عایقکاری و کلدینگ 2
قیمت کابل هیت تریس - قیمت کابل هیت تریسینگ - عایقکاری و کلدینگ 1

برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه سیستم های هیت تریسینگ ، از صفحه هیت تریس شرکت مبین صنعت راستین دیدن فرمایدد

4-1- قیمت کابل هیت تریس مناسب و با کیفیت

و اما سوال آخر ! برای آنکه متحمل هزینه بالا نشویم چه کابل حرارتی را برای پروژه خود انتخاب کنیم ؟ نگران قیمت کابل هیت تریسینگ نباشید! تیم شرکت مبین صنعت راستین بهترین کابل هیت تریسینگ مناسب برای پروژه شما را به شما پیشنهاد خواهند داد. ملاک انتخاب، براوردن نیاز شما، کیفیت و قیمت مناسب خواهد بود. (این کار تخصص ماست، با خیالی آسوده آن را به ما بسپارید.)

1-4-1- اطلاعات بیشتر در زمینه قیمت کابل هیت تریسینگ heat tracing

برای دریافت اطلاع بیشتر در زمینه هیت تریسینگ heat tracing و فعالیت های شرکت مبین صنعت راستین در حوزه سیستم های الکتریکال هیت تریس (طراحی، تامین، نصب، عایقکاری و کلدینگ EPC) ، از صفحه هیت تریسینگ ما دیدن فرمایید. (در صورت داشتن سوال در زمینه تجهیزات مورد نیاز برای پروژه خود و یا استعلام قیمت انواع کابل های حرارتی / هیت تریس هم اکنون با ما تماس بگیرید.)

*شرکت مبین صنعت راستین، واردکننده مستقیم کلیه کابل های هیت تریس و تجهیزات هیت تریسینگ از نمایندگی فروش خاورمیانه و اروپایی کلیه برندهای هیت تریس اروپایی/آمریکایی می باشد. بهترین قیمت کابل  هیت تریس و تجهیزات هیت تریسینگ را از ما بخواهید. (واردات مستقیم و بدون واسطه انواع تجهیزات گرمایشی / حداقل قیمت فروش تجهیزات هیت تریس در ایران)

Rate this post