تعویض دسته کاتد بلانک

 

در صنایع لیچینگ و پالایش مس گاهی نیاز به جایگزینی کاتد بلانک با یک بلنک نو وجود ندارد. راه حل تعمیر کاتدبلانک یا تعویض دسته کاتد بلانک با یک دسته نو می باشد . با این کار هزینه به شدت کاهش و بازدهی پروسه مجددا به حال مطلوب خود باز می گردد.

مبین صنعت راستین، تولید کننده کاتد بلانک مورد تایید صنایع مس ایران

کاتدبلنک لیچینگ و پالایشگاه مس

پیش تر در مطلب انتخاب بهترین کاتدبلنک به موضوع کیفیت  و موارد مهم در انتخاب یک کاتد پرداختیم. در صفحه کاتد بلانک استنلس استیل هم کیفیت و مزیت های کاتدهای مبین صنعت نسبت به سایر رقبا رو مورد بررسی قرار دادیم ( برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد زمینه های مذکور از هریک از صفحات یاد شده دیدن فرمایید. )

همانطور که گفته شده کاتد بلانک و آند سربی اعضای جدایی ناپذیر از پروسه تولید مس می باشند. کیفیت هریک از تجهیزات یاد شده می تواند سهمی به سزا در راندمان کلی سیستم را ایفا نماید. اما در مواردی صدماتی به تجهیزات یاد شده وارد می شود که بازدهی سیستم را تحت تاثیر قرار می دهد. تعویض دسته کاتد بلانک ، تابگیری شیت ها و تعویض شیت کاتد بلانک راه های سریع مرتفع کردن خرابی های موجود هستند.

تعمیر کاتدبلنک

همواره هزینه مالی یکی از مهم ترین المان های تصمیم گیری برای یه پروژه می باشد. حالی که بتوان با تعمیر یک قطعه به بازدهی خوب برگشت، اخرین راه خرید مجدد تجهیز است. تعمیر کاتد بلانک نیز از این جهت اهمیت دارد. قیمت کاتد و آند در یک پروژه لیچینگ و پالایشی بخش مهمی از قیمت تجهیزات مصرفی را تشکیل می دهد. از این رو مادامی که بتوان با تعمیر کاتد بلانک به بازدهی مجدد دست یافت نیازی به خرید مجدد ان احساس نمی شود.

شایان ذکر است، قیمت تمام شده تامین و تعمیر کاتد علاوه بر اجرت به قیمت فلزاتی مانند مس و استنلس استیل در بورس ایران و در بورس فلزات لندن وابسته است.

تعویض دسته کاتد بلانک با دسته نو

تعویض دسته کاتد بلانک

عوامل متعددی می تواند موجب نیاز به تعویض دسته کاتد بلانک گردد. برخی از این عوامل به شرح ذیل می باشند:

  • کیفیت نامرغوب دسته های قبلی
  • تو خالی بودن دسته های قبلی و تاب ورداشتن دسته در حین حمل با جرثقیل
  • ضربه های مکانیکی به دسته های کاتد بلانک
  • اتصال نامناسب مس به استنلس استیل در دسته بلانک
  • کاهش هدایت الکتریکی دسته بر اثر پایان طول عمر مفید قطعه

در صورتی که هریک از موارد فوق به تنهایی اتفاق بیفتد و بقیه قسمت های کاتدبلنک سالم باشد. بهترین راه تعویض دسته کاتد بلانک با یک دسته نو است. با این کار علاوه بر کاهش چشمگیر هزینه نسبت به خرید کاتدبلانک نو، راندمان سیستم نیز بسیار بهبود پیدا خواهد کرد.

همانطور که پیش تر گفته شد، سایر موارد تعمیر کاتدبلنک به شرح ذیل می باشد :

  • تعویض شیت کاتد بلانک با شیت نو
  • تاب گیری شیت کاتد بلانک و صاف کردن صفحه

خدمات شرکت مبین صنعت راستین به موارد فوق محدود نشده و در زمینه تجهیزات لیچینگ و پالایشگاه شامل ساخت و تعمیر آند سربی، تولید لبه کناری، تولید باسبار مسی ، تولید کپینگ بورد و مواردی از این دست می گردد.

کاتد بلانک نیازمند تعویض دسته و شیت

در مورد کاتد بلانک، تعمیر و ساخت آن سوالی دارید ؟ هم اکنون با ما تماس بگیرید

5/5 - (2 امتیاز)